e-Learning και εξ αποστάσεως εκπαίδευση: λύσεις στην πανδημία γρίπης;

07/31/2009 at 9:46 μμ Σχολιάστε

Ολοένα και περισσότερο ακούγεται από τα ειδησιογραφικά μέσα ο όρος «εξ αποστάσεως διδασκαλία», ως ένα μέσο αναπλήρωσης των προβλεπόμενων χαμένων διδακτικών ωρών, σε περίπτωση που κλείσουν τα σχολεία λόγω της πανδημίας γρίππης.

Ίσως παρά την  αναταραχή και δικαιολογημένη ανησυχία που επικρατεί, είναι μια μοναδική ευκαιρία η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη μάθηση και την εκπαίδευση να αποτελέσει σοβαρό θέμα συζήτησης από όλους τους φορείς εκπαίδευσης των σύγχρονων κοινωνιών. Ωστόσο, παραμένουν ανοικτά ερωτήματα, όπως:

_ποια είναι η κατάλληλη τεχνολογική υποδομή που θα μπορέσει να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως σύγχρονη ή ασύγχρονη εκπαίδευση των μαθητών;

_πόσο καλά προετοιμασμένοι και καταρτισμένοι είναι οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί για να διδάξουν εξ αποστάσεως τους μαθητές τους;

Ακούγοντας στα δελτία ειδήσεων από δημοσιογράφους ότι τα μαθήματα θα γίνονται με χρήση powerpoint ή pdfs, ένα μόνο έχω να πω: Αυτό δεν είναι εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατάλληλη να αναπληρώσει τα τυχόν κενά που θα προκύψουν από την απώλεια διδακτικών ωρών.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά όταν επιτρέπει και ενισχύει την αλληλεπίδραση και συνεργασία των μαθητών πάνω σε μαθησιακά αντικείμενα με κατάλληλη υποστήριξη από τον εκπαιδευτικό. Σύγχρονα συστήματα διαχείρισης μάθησης (learning managment systems), όπως το moodle (ανοικτού κώδικα λογισμικό) ή το Blackboard (εμπορικό προϊόν), επιτρέπουν τέτοιες δυνατότητες. Αλλά ασφαλώς θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να είναι εξοικειωμένοι ως διαχειριστές ή καθηγητές σε τέτοια συστήματα.

Entry filed under: e-Learning. Tags: , , , .

Γρίπη τύπου Α (Η1Ν1): σημάδια και συμπτώματα που πρέπει να ανησυχήσουν Μια “δεύτερη ζωή” στο διαδίκτυο μέχρι το 2011!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ιουλίου 2009
Δ T Τ T Π S S
« Apr   Αυγ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,500 hits

Αρέσει σε %d bloggers: