Εικονικότητα – Virtuality

07/07/2009 at 4:07 μμ Σχολιάστε

Σύμφωνα με τον Tom Boellstorff, συγγραφέα του βιβλίου Comming of Age in Second Life, Princeton University Press 2008,  η εικονικότητα (virtuality) ακολουθεί τον ανθρώπινο πολιτισμό εξ αρχής. Τα σύμβολα ανοίγουν κόσμους μαγικούς που τείνουν να είναι εικονικοί κόσμοι αφού περιέχουν στοιχεία που μιμούνται πραγματικούς κοινωνικούς κόσμους.
Τα πρώτα μέρη εικονικής πραγματικότητας θεωρείται ότι δημιουργήθηκαν από το προϊστορικό ζωγράφισμα των σπηλαίων. Η εικονική πραγματικότητα είναι πιο παλιά και από την αμαρτία. Είναι η φαντασίωση του παραδείσου, η διονυσιακή έκσταση. Είναι το θεατρικό έργο, το μυθιστόρημα, η όπερα, οποιαδήποτε σύστημα που εφευρήθηκε για να χάνουμε τον εαυτό μας σε άλλο κόσμο .

Σύμφωνα με τον Boellstorff, σελ. 33, «και η ίδια η γλώσσα μπορεί να θεωρηθεί εικονική. Η ιδέα του «παλατιού της μνήμης» σαν ένας μνημονικός μηχανισμός: κάποιος φαντάζεται, ας πούμε, ένα σπίτι και μετά «τοποθετεί» σε συγκεκριμένα «δωμάτια» του σπιτιού αντικείμενα για να θυμηθεί. Αργότερα, με το να φαντάζεται κάποιος ότι περπατάει μέσα στο σπίτι μπορεί να βοηθηθεί να ανακαλέσει στη μνήμη του τα αντικείμενα. Τέτοια παλάτια της μνήμης συνδεδεμένα με πολιτισμούς χωρίς γραφή, μπορούν να θεωρηθούν ως οι πρώτοι εικονικοί κόσμοι».

Η ιδέα των εικονικών κόσμων υπάρχει στο έργο του Πλάτωνα και στη φιλοσοφία του Σωκράτη. Για τον Σωκράτη, η γραφή είναι κάτι ξένο προς τον φυσικό κόσμο, ένα προϊόν κατασκευής, που προσπαθεί να αναπαραστήσει την πραγματικότητα έξω από αυτή ή να βγάλει έξω από το μυαλό τη σκέψη. Αλλά και στο  7ο βιβλίο της Πολιτείας υπάρχει η αλληγορία του σπηλαίου, που αρκετοί ερευνητές αναγνωρίζουν μία από τις παλιότερες και πιο αξιοσημείωτες έννοιες ενός εικονικού κόσμου στην δυτική παράδοση (Hayles 1996b:34;Heim 1991:64;Hillis 1999:39;Ropolyi 2001:172;Wark 2007).

Στην αλληγορία του Πλάτωνα είναι ο φυσικός κόσμος που είναι «εικονικός».

Tom Boellstorff (2008).  Comming of Age in Second Life,  Princeton University Press, σελ. 33

Entry filed under: εικονικοί κόσμοι (Virtual Worlds). Tags: , , , , .

Εκπαιδευτικά βίντεο στο YouTube EDU Twinity: μείξη εικονικού και πραγματικού κόσμου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ιουλίου 2009
Δ T Τ T Π S S
« Apr   Αυγ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,519 hits

Αρέσει σε %d bloggers: