Μπορεί η τεχνολογία να…

12/22/2008 at 1:03 μμ Σχολιάστε

Παρακολουθώντας αυτό το βίντεο είδα κάποιες μορφές μιζέριας από τις οποίες η τεχνολογία θα μπορούσε να μας βγάλει.
Για παράδειγμα, η προσπάθεια εγκλεισμού της γνώσης και της αλληλεπίδρασης των εκπαιδευόμενων σε αμφιθέατρα και αίθουσες, είναι μια μίζερη προσέγγιση της μάθησης. Όπως, και ο περιορισμός των απαιτήσεων ενός μαθήματος στη συγγραφή από τους εκπαιδευόμενους λίγων σελίδων, με παραδοσιακή μορφή (κατά κανόνα κείμενο), ενώ στην πραγματική τους ζωή οι εκπαιδευόμενοι συνηθίζουν να ανταποκρίνονται σε πιο σύνθετα και περίπλοκα προβλήματα και με πιο πλούσιους τρόπους διάδρασης.

Επίσης, είναι ενοχλητικό να περιορίζεις έναν εκπαιδευόμενο σε ατομικές εργασίες, όταν έχει μάθει να συνεργάζεται και να επικοινωνεί με πολλούς ανθρώπους που δεν έχει συναντήσει προσωπικά και που μπορεί να είναι κορυφαίοι σε εξειδικευμένους τομείς γνώσης. Είναι μιζέρια να του ζητάς να κάνει μόνο ένα πράγμα-μια άσκηση-ένα καθήκον, όταν έχει μάθει να κάνει ο ίδιος πολλά πράγματα μαζί (multi-tasking). Όπως είναι μιζέρια να χάνεται η ατομική ταυτότητα του εκπαιδευόμενου σε ένα αμφιθέατρο με εκατοντάδες φοιτητές, τη στιγμή που μπορεί αυτή η ταυτότητα να είναι συνεχώς εμφανής και διακριτή μέσα από την συνεισφορά του ίδιου σε ένα συνεργατικό Google έγγραφο.

Η τεχνολογία μπορεί να μας σώσει από την τυραννία του εκπαιδευτικού που μονοπωλεί τη γνώση και την διαχειρίζεται σαν να είναι προσωπικό του κτήμα και εύρημα. Μπορεί να μας σώσει από την ανεδαφική εκμετάλλευση της γνώσης για την προσωπική προβολή και κοινωνική ανέλιξη.Πώς; Μα φυσικά με τα σύγχρονα εργαλεία της περισυλλογής, καταγραφής και διαμοιρασμού της συλλογικής γνώσης, της καθολικής και παγκόσμιας συνείδησης, και με τα εργαλεία μαζικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης γόνιμης και δημιουργικής.

Μπορεί να μας σώσει κυρίως από την τυραννία του εαυτού μας…

Entry filed under: e-Learning. Tags: .

Το Second Life ως χώρος κοινωνικής διαμαρτυρίας “Εικονικές” διαμαρτυρίες και διαδηλώσεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Δεκεμβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Νοέ.   Ιαν. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,519 hits

Αρέσει σε %d bloggers: