Social bookmarking: δείξε μου τι διαβάζεις, να σου πω…

12/04/2008 at 1:31 μμ Σχολιάστε

Η πρώτη ιδέα που μου ήρθε στο μυαλό, όταν ήρθα σε πρώτη επαφή με το social bookmarking ήταν η γνωστή παροιμία: «δείξε μου τους φίλους σου, να σου πω ποιος είσαι!». Η διαφορά εδώ είναι : «δείξε μου τι διαβάζεις, να σου πω ποιος άλλος διαβάζει το ίδιο και τι άλλο μπορείς να βρεις εύκολα γύρω από αυτό!».

Η χρησιμότητα της ανταλλαγής όχι μόνο εγγράφων, αλλά και συνδέσμων στο διαδίκτυο είναι μεγάλη. Μπορώ να σκεφτώ πρόχειρα τα παρακάτω:

 

  • εύκολη αρχειοθέτηση και αναζήτηση των αγαπημένων σελίδων και προορισμών στο διαδίκτυο
  • δυνατότητα πρόσβασης των αγαπημένων συνδέσεων από οποιονδήποτε υπολογιστή, αφού πλέον ο κατάλογος με τα αγαπημένα δεν αποθηκεύεται μόνο στον φυλλομετρητή του χρήστη και στον συγκεκριμένο υπολογιστή, αλλά σε κάποια υπηρεσία που υποστηρίζεται διαδικτυακά. Επομένως, σε περίπτωση αλλαγής υπολογιστή, ο χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση στα αγαπημένα του
  • δυνατότητα διαμοιρασμού των αγαπημένων με άλλους διαδικτυακούς χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί κάποιος να διαπιστώσει πόσοι και ποιοι άλλοι διαβάζουν τα ίδια πράγματα με αυτόν στο διαδίκτυο και να έχει μια ιδέα για το πόσο δημοφιλείς είναι κάποιες πηγές.
  • η ανακάλυψη άλλων χρηστών του διαδικτύου που αναντρέχουν στους ίδιους πόρους έχει και άλλες εφαρμογές: μπορεί κάποιος εύκολα να επισκεφθεί τους προορισμούς που έχουν αποθηκεύσει άλλοι με το ίδιο tag (π.χ. Second Life) και να έχει πολύ γρήγορα πρόσβαση σε πληροφορίες που ίσως χρειάζεται και ο ίδιος.
  • υπηρεσίες όπως το Delicious (χωρίς τελείες ανάμεσα, από 31 Ιουλίου 2008) επιτρέπουν τη δημιουργία κοινοτήτων με χρήστες που έχουν κοινά ενδιαφέροντα, ανάλογα πάντοτε με τις διευθύνσεις που κάνουν bookmarking και ανάλογα με τα tags που βάζουν σε αυτές. Μπορούμε να φανταστούμε λοιπόν κάτι ανάλογο με κοινότητες αναγνωστών ενός συγκεκριμένου συγγραφέα ή λογοτεχνικού είδους κλπ.
  • ο διαμοιρασμός ηλεκτρονικών διευθύνσεων δεν είναι υποχρεωτικός: ανήκει στην επιλογή κάποιου αν θα μοιραστεί με άλλους τα αγαπημένα του.
  • ο τρόπος ετικετοποίησης (tagging) έχει μεγάλη σημασία, καθώς πλέον από τη βάση (bottom-up) και όχι από την κορυφή κάποιας ιεραρχίας (top-down) προτείνονται περιγραφικές λέξεις ή φράσεις για την απόδοση εννοιών, προνόμιο που μέχρι τώρα ανήκε αποκλειστικά σε μια ελίτ πνεύματος. Έτσι, μπορεί να φανεί καλύτερα πώς η πλειοψηφία των ανθρώπων αντιλαμβάνεται σύγχρονα φαινόμενα, γεγονότα και καταστάσεις και τι σημασίες αποδίδει σε αυτά.

Η πρακτική αξία της παραπάνω φιλοσοφίας είναι σπουδαία: μπορείτε να φανταστείτε μια ομάδα μαθητών που εργάζεται πάνω σε κάποιο project και μπορεί πολύ εύκολα να δείχνει ο ένας στον άλλο τι διαβάζει, σε ποια ηλεκτρονική διεύθυνση, και τι άλλο χρήσιμο υπάρχει για διάβασμα! Επιπλέον, μπορεί πολύ εύκολα να συνεργαστεί με άλλες ομάδες που έχουν το ίδιο θέμα, ανταλλάσσονται διαδικτυακούς πόρους.

Το τι αναζητούμε και επιλέγουμε να διαβάσουμε και να ξαναεπισκεφθούμε στον παγκόσμιο ιστό μπορεί να αποτελέσει πηγή πληροφόρησης για το ποϊόν μας, τα ενδιαφέροντα και τις επιδιώξεις μας. Αφού ήδη κάποιοι το χρησιμοποιούν – σύμφωνα με φήμες, οι μυστικές υπηρεσίες παρακολούθησης και κατασκοπείας – γιατί να μην το χρησιμοποιήσουμε και εμείς οι ίδιοι, προκειμένου να διευκολύνουμε τη ζωής μας;

Entry filed under: social networking, social software, Web 2.0. Tags: , , , , .

Το μέλλον των εικονικών κόσμων Η ταξονομία εκπαιδευτικών στόχων – Bloom? s taxonomy

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Δεκεμβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Νοέ.   Ιαν. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,516 hits

Αρέσει σε %d bloggers: