Griefing: τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται

11/24/2008 at 12:56 πμ Σχολιάστε

Η ανωνυμία των «κατοίκων» (residents) των εικονικών κόσμων μπορεί να οδηγήσει ορισμένους να θελήσουν να βλάψουν σκόπιμα με ενέργειες τους γύρω τους (griefing). Πρόκειται για ένα φαινόμενο ανάλογο του bullying (τραμπουκισμού) που παρατηρείται και στην πραγματική ζωή.

Οι griefers συνήθως επιλέγουν να δημιουργήσουν πρόβλημα γράφοντας ή λέγοντας προσβολές που απευθύνονται στα avatars που βρίσκονται κοντά τους, διοχετεύοντας πολλά (προσβλητικά) άμεσα μηνύματα  σε κάποιον κάτοικο, εμφανίζοντας σε κάποια εκδήλωση εικόνες ή αντικείμενα με ανάρμοστο περιεχόμενο κλπ. Πιο εξεζητημένες περιπτώσεις περιλαμβάνουν τη χρήση ειδικών προγραμμάτων που αναπαράγουν αντικείμενα που απαιτούν μεγάλη υπολογιστική επεξεργασία, αυξάνοντας την χρονοκαθυστέρηση για αυτές τις περιοχές (lagging) ή προκαλώντας κατάρρευση (crash) στους εξυπηρετητές (servers).

Τέτοιες σκόπιμες συμπεριφορές μπορούν να προκαλέσουν εκτός απο συναισθηματικές, και οικονομικές ή κοινωνικές ζημίες (π.χ. διακοπή μιας κοινωνικής εκδήλωσης ή μιας οικονομικής δραστηριότητας).

Το πρόγραμμα του Second Life προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να αναφέρουν τέτοιες συμπεριφορές (Abuse Report) ώστε οι ένοχοι να τιμωρηθούν (από επιπλήξεις, μέχρι και οριστική κατάργηση του λογαριασμού του χρήστη). Το γεγονός πάντως ότι ένας χρήστης μπορεί να διατηρεί εναλλακτικά avatars προσφέρει ευελιξία σε πολλούς επίδοξους griefers.

Οι απλές μορφές  griefing μπορούν να αντιμετωπιστούν με απλούς τρόπους: είτε»φιμώνοντας» (muting) τους griefers, ώστε να μην βλέπει ο χρήστης αυτά που γράφουν, είτε με τηλεμεταφορά ή και αποσύνδεση από το Second Life. Σίγουρα το να τους αγνοήσει κάποιος τους στερεί την ευχαρίστηση να κάνουν επίδειξη ή να χαρούν με την απόγνωση των γύρω τους.

Entry filed under: εικονικοί κόσμοι (Virtual Worlds), Second Life. Tags: , , .

Αλτρουϊσμός στους εικονικούς κόσμους Παραγωγική η διδασκαλία σε εικονικά περιβάλλοντα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Νοεμβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Οκτ.   Δεκ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,519 hits

Αρέσει σε %d bloggers: