Lectora: ένα αξιόλογο λογισμικό συγγραφής διαδραστικών μαθημάτων και περιεχομένου ηλεκτρονικής μάθησης

10/31/2008 at 11:33 πμ Σχολιάστε

Αναζητώντας πληροφορίες για το «lectora», παρακολούθησα τα tutorials από τον διαδικτυακό τόπο της εταιρείας Trivantis που κατασκεύασε αυτό το λογισμικό.Πρόκειται για λογισμικό κατασκευής και διανομής διαδραστικού περιεχομένου και μαθημάτων ηλεκτρονικής μάθησης. Θεωρείται πολύ δυνατό και εύχρηστο στο είδος του και χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις και εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι ότι δεν απαιτεί καθόλου γνώσεις προγραμματισμού από τους χρήστες.

Προσφέρει εύκολη και γρήγορη δημιουργία ηλεκτρονικών μαθημάτων. Ο χρήστης μπορεί απλώς με τη διαδικασία drag and drop να δημιουργήσει μια επιφάνεια με κείμενο, εικόνες στατικές ή κινούμενες, αρχεία ήχου και βίντεο, το περιεχόμενο που θεωρεί κατάλληλο για να διδάξει τους εκπαιδευόμενούς του. Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να είναι εξαχθεί σε μορφή ιστοσελίδας, ψηφιακού δίσκου ή και σε πρότυπο SCORM και κατά συνέπεια μπορεί να μεταφορτωθεί και να είναι λειτουργήσει σε όλα τα γνωστά Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (LMS).

 Η διεπιφάνεια του lectora κατανέμεται σε τρεις ζώνες: στην περιοχή με τα εργαλεία στο πάνω οριζόντιο μέρος, μια αριστερή κάθετη στήλη με λειτουργίες δόμησης του περιεχομένου και την κύρια περιοχή όπου αναπτύσσεται το περιεχόμενο της σελίδας. Ο χρήστης μπορεί να κατασκευάσει το περιεχόμενό του (edit), να δοκιμάσει τις διαδραστικές λειτουργίες που έχει επιλέξει για ορισμένα αντικείμενά του (run) και να δει συνολικά, εκτός πλαισίου συγγραφής, το τελικό αποτέλεσμα (preview).

 Το περιεχόμενο μπορεί να δομηθεί ιεραρχικά σε μια τριμερή μορφή, όπως η δομή ενός βιβλίου: σε κεφάλαια, ενότητες και σελίδες. Με τη χρήση κουμπιών ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει διαδραστικότητα, όπως π.χ. αλλαγή σελίδων, ενεργοποίηση αρχείου ήχου ή βίντεο ή κίνησης σε εικόνες κλπ. Επιπλέον, μπορεί να επιλέξει από μια σειρά ενεργειών που θέλει να κάνουν τα αντικείμενα που έχει σχεδιάσει στη σελίδα του, καθιστώντας έτσι τη μάθησή του «ζωντανή». Συνδυάζει πολλά στοιχεία από το PowerPoint, όπως δυνατότητες διαφορετικού τρόπου αλλαγής σελίδων ή και μετακίνησης κειμένου, εικόνων, σχημάτων, βίντεο, με ρύθμιση της ταχύτητας ή του χρόνου εκτέλεσης και άλλων εφέ. Επίσης, είναι πολύ εύκολη η διατήρηση ενός σχεδιαστικού προτύπου (π.χ. του τίτλου ενός μαθήματος) σε όλες τις σελίδες στην ίδια θέση.

Η συγγραφή και επεξεργασία κειμένου είναι διαδικασία παρόμοια με τους επεξεργαστές κειμένου που γνωρίζουμε (π.χ. Word). Σαφώς και υποστηρίζεται η δυνατότητα χρήσης υπεσυνδέσμων (hyperlinks) και δημιουργίας υπερκειμένων (hypertext) ή υπερμέσων (hypermedia). Το λογισμικό υποστηρίζει την ενσωμάτωση στο κείμενο ψηφιακών εικόνων, ήχου και βίντεο ποικίλων τύπων και έχει το πλεονέκτημα ότι κωδικοποιεί και συμπιέζει τα αρχεία ήχου και βίντεο σε flash αντικείμενα, ώστε να έχουν υψηλή ποιότητα με λιγότερα bites και να είναι πολύ γρήγορη η μεταφόρτωσή τους και ομαλή η παρακολούθησή τους από το διαδίκτυο.

Σε ό τι αφορά την αξιολόγηση, το lectora προσφέρει ευκολίες στη δημιουργία τεστ οκτώ διαφορετικών τύπων (π.χ. πολλαπλών επιλογών, σωστού-λάθους, σύντομης απάντησης, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών, drag and drop, ανοικτής απάντησης), με αυτόματη βαθμολόγηση, διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας, ανατροφοδότηση σε κάθε ερώτηση, καθορισμό χρονικών ορίων, παρουσίαση των ερωτήσεων με τυχαία σειρά, καθορισμό βαθμολογίας επιτυχίας ή αποτυχίας του τεστ, συμπλήρωση βεβαιώσεων ολοκλήρωσης του μαθήματος και αποστολής των αποτελεσμάτων στον εκπαιδευτή.

Ύστερα από την ολοκλήρωση του μαθησιακού περιεχομένου ο χρήστης μπορεί πατώντας ένα κουμπί και επιλέγοντας τη μορφή να εξάγει το περιεχόμενο αυτό σε μορφή κατάλληλη για δημοσίευση στο web ως html σελίδα ή για να το εντάξει σε οποιοδήποτε σύστημα διαχείρισης μάθησης (Learning Management System, LMS), ή ακόμα και σε cd. Τέλος, με τη βοήθεια της κοινότητας των χρηστών του λογισμικού αυτού μπορεί να μάθει επιπρόσθετες λειτουργίες, να εμπλουτίσει τις ιδέες του και να γνωρίσει την πολύτιμη εμπειρία άλλων εκπαιδευτών. Εξάλλου, το πρόγραμμα επιτρέπει σε εξειδικευμένους χρήστες να ενσωματώσουν επιπρόσθετο κώδικα για meta tags, Java applets, Flash, Shockwave animations ή άλλα εξωτερικά στοιχεία HTML.

Οι τιμές κυμαίνονται ανάμεσα στα 3.000 και 2.000 δολάρια, ενώ προσφέρεται δωρεάν περίοδος δοκιμής και γνωριμίας με το λογισμικό για 14 μέρες.

 πηγή: δικτυακός τόπος http://www.trivantis.com/

Advertisements

Entry filed under: e-Learning, εργαλεία e-Learning. Tags: , , , , , , .

Hot potatoes: λογισμικό συγγραφής και αξιολόγησης ερωτηματολογίων Αρχές διδακτικού σχεδιασμού – Gagne

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Οκτώβριος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 50,501 hits

Αρέσει σε %d bloggers: