Ηλεκτρονικά βιβλία (e-books): νέες δυνατότητες για τη μάθηση

10/19/2008 at 12:55 μμ Σχολιάστε

e-books.jpgΤα ηλεκτρονικά βιβλία μπορούν να παρουσιάζουν τα παρακάτω πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τα συμβατικά: α) εύκολη αναζήτηση λέξεων-φράσεων, β) εύκολη ταξινόμηση και μεταφορά μέσω διαδικτύου, γ) οικονομική έκδοση και διανομή, εύκολες συμπληρώσεις και διορθώσεις περιεχομένου δ) εύκολη πρόσβαση από όλους σχεδόν τους μαθητές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

 

Επιπλέον, παρουσιάζουν λειτουργίες και δυνατότητες που δεν υπάρχουν στα συμβατικά βιβλία: α) δυνατότητα συλλογής κεφαλαίων από πολλά βιβλία και εύκολης δημιουργίας νέου βιβλίου, β) άμεση διανομή σε μαθητές και σπουδαστές από εκπαιδευτικούς, γ) δυνατότητα ακουστικής μετάδοσης του περιεχομένου τους με το κατάλληλο λογισμικό, δ) δυνατότητα αυξομείωσης του μεγέθους της γραμματοσειράς και ρύθμισης των χρωμάτων και της φωτεινότητας, ε) διαδραστικά στοιχεία, όπως η δυνατότητα σημειώσεων από τον αναγνώστη, φόρουμ συζητήσεων, blogs και ηλεκτρονικών τεστ για τον έλεγχο της κατανόησης των αναγνωστών.

ebooks.jpgΩστόσο, υπάρχουν και μειονεκτήματα, όπως: α) ο αναγνώστης δεν μπορεί να έχει σαφή επίγνωση της προόδου ανάγνωσής του, βλέποντας τον όγκο των σελίδων που υπολείπονται, β) οι οθόνες με χαμηλή ανάλυση είναι κουραστικές για διάβασμα, γ) παρουσιάζονται προβλήματα με τα ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας (copyright) σε ό,τι αφορά τη διανομή και το δανεισμό του περιεχομένου των ηλεκτρονικών βιβλίων, δ) δεν υπάρχουν κοινά πρότυπα με αποτέλεσμα ορισμένα βιβλία να διαβάζονται μόνο από ορισμένες συσκευές, ε) υπάρχουν προβλήματα όταν οι συσκευές (hardware) παλιώνουν και ή η μορφοποίηση (format) ξεπερνιέται, στ) ακόμα τα ηλεκτρονικά βιβλία αγοράζονται σχεδόν στην ίδια τιμή με τα κανονικά βιβλία, ζ) τα ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων εμποδίζουν τη συνεργατική μάθηση.

Το  OpenReader Consortium επιχείρησε να δημιουργήσει ένα πρότυπο που θα επέτρεπε την ενσωμάτωση στα ηλεκτρονικά βιβλία blogs, σημειώσεων, πολυνηματικών (multi-threaded) συζητήσεων μέσα σε συγκεκριμένες τοποθεσίες άρθρων και ηλεκτρονικών βιβλίων, μετατρέποντάς τα σε σύνθετα κοινωνικά εργαλεία συνεργασία και εμβάθυνσης της γνώσης. Τέτοια χαρακτηριστικά θα επιτρέψουν τη δημιουργία μόνιμων κοινοτήτων γύρω από βιβλία. Θα μπορούν βιβλιοθηκονόμοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές και τακτικοί αναγνώστες να κάνουν σημειώσεις όλοι μαζί σε ένα βιβλίο που θα είναι διαθέσιμες σε όλους και έτσι θα μπορούν να μοιράζονται τη γνώση πιο αποτελεσματικά. Οι σημειώσεις αυτές και τα blogs θα προσφέρονται για αναζήτηση ακόμα και offline και θα είναι δυνατός ο συντονισμός συζητήσεων.

πηγή:

Rothman, D. 2006. E-books: Why they matter for distance education-and how they could get much better. Innovate 2 (6). http://www.innovateonline.info/index.php?view=article&id=296

Entry filed under: e-Learning, Κοινότητες Πρακτικής (Communities of Practice), social software. Tags: , .

Εμπειρική μάθηση (experiential learning) Ιστοσελίδες κοινωνικών δικτύων (social networking sites): πώς μπορούν να προσφέρουν στη μάθηση;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Οκτωβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,516 hits

Αρέσει σε %d bloggers: