Εκπαιδευτικές εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων

10/16/2008 at 1:30 μμ Σχολιάστε

mobile-learning.jpgΟι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων αυξάνονται συνεχώς, όπως και οι τεχνολογικές δυνατότητες που προσφέρουν αυτές οι συσκευές. Ο Marc Prensky στο άρθρο του What can you learn from a cell phone? Almost anything! αναφέρεται στις εκπαιδευτικές εφαρμογές που μπορούν να έχουν τα κινητά τηλέφωνα, ανάλογα με τις υπηρεσίες που διαθέτουν και μπορούν να προσφέρουν.

Τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να υποστηρίξουν όλες τις συνήθεις διαδικασίες μάθησης που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να μάθουν κάτι, όπως την ακρόαση, την παρατήρηση, την αντιγραφή, την υποβολή ερωτήσεων, την αντανάκλαση, τον πειραματισμό, τον υπολογισμό, την πρόβλεψη, την διατύπωση υποθέσεων και την πρακτική. Η χρήση της φωνής μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών, λογοτεχνίας, ρητορικής, γραφής, εξιστόρησης, ιστορίας κλπ. Χαρακτηριστικά στην Κίνα το BBC προσφέρει μαθήματα εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας, ενώ άλλες εταιρείες προσφέρουν λεξικά και θησαυρούς λέξεων ξένων γλωσσών. Επίσης, είναι εύκολη η χρησιμοποίηση κινητών τηλεφώνων για την ξενάγηση σε μουσεία και εθνικά πάρκα ή για την παράδοση διαλέξεων πάνω σε διάφορα θέματα.

Η υπηρεσία σύντομων μηνυμάτων (SMS) μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο υπενθύμισης και ενθάρρυνσης ή για την διεξαγωγή κουίζ και τεστ ορθογραφίας και μαθηματικών, για δημοσκοπήσεις γνωμών των μαθητών, για την ενημέρωση των μαθητών για θέματα που θα συζητηθούν στη σχολική τάξη ή και για φροντιστηριακή υποστήριξη. Εκτός σχολείου μπορεί να προσφέρει προετοιμασία για εξετάσεις και δεδομένα και ιδέες σε πραγματικό χρόνο για ανάλυση, διάγνωση και αντίδραση σε πλαίσιο ιστορικό, λογοτεχνικό, πολιτικό, επιστημονικό, ιατρικό κλπ.

Οι οθόνες υψηλής ανάλυσης επιτρέπουν την προβολή μεγάλων ποσοτήτων κειμένου (ανάγνωση μυθιστορημάτων) και την συνύπαρξη κειμένου με εικόνες και κινούμενα σχέδια. Η δυνατότητα μεταφόρτωσης προγραμμάτων επιτρέπει τη χρησιμοποίηση επεξεργαστών κειμένου, λογιστικών φύλλων, πλοηγητών διαδικτύου, γλωσσών προγραμματισμού και άλλων εφαρμογών. Η πρόσβαση στο διαδίκτυο επιτρέπει την χρήση μηχανών αναζήτησης, μετατρέποντας τα κινητά τηλέφωνα σε ερευνητικά εργαλεία. Η λειτουργία ψηφιακής κάμερας εξασφαλίζει τη συλλογή επιστημονικών δεδομένων, την συλλογή φωτογραφιών που μπορούν να αποτελέσουν ερεθίσματα σκέψης και συζήτησης και τη δημιουργία βίντεο κλιπς κατάλληλων για δημοσιογραφία και μοντελοποίηση αποτελεσματικών και μη συμπεριφορών.

Η ενσωμάτωση στα τελευταίας γενιάς κινητά τηλέφωνα δεκτών GPS (Global Positioning Systems) επίσης μπορεί να έχει εκπαιδευτικές εφαρμογές σε μορφές μάθησης που σχετίζονται με συγκεκριμένες τοποθεσίες: π.χ. ξενάγηση σε έναν ανοικτό χώρο, προσανατολισμός σε πανεπιστημιουπόλεις, εφαρμογές στη γεωγραφία, την αρχαιολογία, την αρχιτεκτονική, την επιστήμη, εντοπισμός περιβαλλοντικών κινδύνων κλπ.

Η χρήση των κινητών τηλεφώνων μπορεί να επεκταθεί και σε ένα τροποποιημένο εξεταστικό σύστημα, όπου μπορούν να λάβουν το ρόλο του «ανοικτού βιβλίου» και της εύκολης πρόσβασης σε πηγές.

πηγή: Prensky, M. 2005. What can you learn from a cell phone? Almost anything!. Innovate 1 (5). http://www.innovateonline.info/index.php?view=article&id=83

Advertisements

Entry filed under: e-Learning, διδακτική. Tags: , , , .

Μια θεωρία μάθησης για τα εμπορικά ηλεκτρονικά παιχνίδια Επιστημ(ολογ)ικά παιχνίδια (epistemic games) ως νέο μοντέλο μάθησης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Οκτώβριος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 50,501 hits

Αρέσει σε %d bloggers: