Τα χαρακτηριστικά των εικονικών κόσμων

10/11/2008 at 1:18 μμ Σχολιάστε

Σύμφωνα με το άρθρο της Sarah Robbins-Bell (2008) «Higher Education as Virtual Conversation», οι εικονικοί κόσμοι (virtual worlds) έχουν τα παρακάτω τέσσερα χαρακτηριστικά:

α) επιμονή, διατήρηση, διάρκεια (persistence): όταν ένας χρήστης αποσυνδεθεί από αυτούς, δεν παύουν να υπάρχουν, αλλά παραμένουν διαθέσιμοι στους άλλους χρήστες και σε ενδεχόμενες αλλαγές. Έτσι, όταν ο χρήστης επανασυνδεθεί, μπορεί να βρει αλλαγμένο το περιεχόμενό τους.

β) είναι πολυχρηστικοί (multiuser): στο περιβάλλον των εικονικών κόσμων μπορούν να εισέρχονται πλήθος χρηστών από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.

γ) οι χρήστες αντιπροσωπεύονται από avatars: πρόκειται για ψηφιακό προσωπείο (persona) που επιλέγει ο χρήστης για να συμμετάσχει στους εικονικούς κόσμους. Ανθρωπόμορφα ή όχι τα άβαταρς κατευθύνονται από τους χρήστες και λειτουργούν ως πράκτορές τους (agents).

δ) εξυπηρετούνται από μια ευρεία περιοχή δικτύου και όχι απλώς από ένα τοπικό δίκτυο (wide area network).

international-space-flight-museum_second-life.jpg

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά μπορούν να έχουν εκπαιδευτικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, η διάρκεια των εικονικών κόσμων επιτρέπει την πρόσβαση σε μαθησιακό περιεχόμενο και δραστηριότητες πέρα από τις ώρες λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Η ταυτόχρονη παρουσία χρηστών από όλο τον κόσμο επιτρέπει τον πλουραλισμό και την πολυφωνία στην πληροφόρηση και διαμορφώνει πολυπολιτισμική ταυτότητα και συνείδηση. Η χρήση avatars ως προέκταση του εαυτού ενός χρήστη επιτρέπει τον πειραματισμό στην παρουσίαση προσωπικότητας και συναισθημάτων και το παιχνίδι ρόλων. Τέλος, η παγκόσμια εμβέλεια του δικτύου των εικονικών κόσμων επιτρέπει την διαθεματικότητα σε ερευνητικά προγράμματα και τη συνεργασία απομακρυσμένων εκπαιδευτικών οργανισμών αλλά και μαθητών από διαφορετικές χώρες.

Πηγή: Sarah Robbins-Bell (2008) » Higher Education as Virtual Conversation «, EDUCAUSE Review, vol. 43, no. 5 (September/October 2008).

Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο πατώντας  εδώ.

Advertisements

Entry filed under: εικονικοί κόσμοι (Virtual Worlds). Tags: , , , , , .

Το πρόβλημα της λογοκλοπής (plagiarism) Μοντέλο επιστημονικής έρευνας (scientific inquiry)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Οκτώβριος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 50,501 hits

Αρέσει σε %d bloggers: