Πώς μπορεί να ενισχυθεί ο εκπαιδευτικός στις εκπαιδευτικές εφαρμογές της τεχνολογίας;

10/10/2008 at 2:11 μμ Σχολιάστε

Πολλοί εκπαιδευτικοί δεν ενδιαφέρονται ή διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τεχνολογικά μέσα υποστήριξης της διδασκαλίας τους στη σχολική τάξη. Οι ειδικές δεξιότητες που απαιτεί η χρήση τους ίσως τους αποθαρρύνουν. Ωστόσο, παρακολουθώντας συναδέλφους τους που ήδη βρίσκουν εφαρμογές των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων για την επίτευξη συγκεκριμένων παιδαγωγικών και μαθησιακών στόχων, ίσως και να αλλάξουν γνώμη και στάση.

Η συμμετοχή σε δικτυακές ομάδες συζητήσεων, σε τηλεδιασκέψεις με συναδέλφους που ήδη χρησιμοποιούν την τεχνολογία, η παρακολούθηση ιστολογίων με ανάλογο περιεχόμενο και η συμμετοχή σε εργαστήρια για τη χρήση της τεχνολογίας στο σχολείο είναι προτάσεις που μπορούν να έχουν θετικά αποτελέσματα προς την παραπάνω κατεύθυνση.

Πέρα από μια επίδειξη των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων ενός εργαλείου ή λογισμικού, αυτό που χρειαζόμαστε οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι η πολύτιμη εμπειρία των συναδέλφων που ήδη τα έχουν αξιολογήσει στην πράξη και ξέρουν τις δυσκολίες και τις ευκολίες που έχουν. Η δημοσίευση σε φόρουμ και blogs προσωπικών εμπειριών γύρω από τέτοια ζητήματα αλλά και οδηγιών και συμβουλών σχετικά με την μελλοντική χρήση τεχνολογικών εφαρμογών μπορεί να βοηθήσει.

Ασφαλώς οι χρονικοί περιορισμοί και η έλλειψη κινήτρων αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν ενεργά σε ανάλογα σεμινάρια ή εργαστήρια. Η τεχνολογία μπορεί να εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο προετοιμασίας και σχεδιασμού της διδασκαλίας, αλλά απαιτεί δεξιότητες που για να αποκτηθούν χρειάζεται επίσης η επένδυση χρόνου και προσπάθειας. Η συμβολή ειδικών σε τεχνολογικά θέματα μπορεί να είναι αξιόλογη, εφόσον απευθύνονται σε μια ήδη δημιουργημένη κοινότητα εκπαιδευτικών με κοινά ενδιαφέροντα και ανησυχίες γύρω από τις πιθανές εκπαιδευτικές χρήσεις των σύγχρονων τεχνολογικών επιτευγμάτων. Μπορούν για παράδειγμα, να τους δείξουν πώς να κατασκευάζουν ιστοσελίδες, να οργανώνουν το μαθησιακό τους υλικό, να δημιουργούν ηλεκτρονικές κοινότητες μαθητών ή βίντεο με διδακτικό περιεχόμενο κλπ.

Entry filed under: διδακτική. Tags: , .

Το μοντέλο της επαγωγικής σκέψης (inductive-thinking model) Διδάσκοντας με το κοινωνικό λογισμικό

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Οκτωβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,519 hits

Αρέσει σε %d bloggers: