Διδάσκοντας με το κοινωνικό λογισμικό

10/10/2008 at 5:37 μμ Σχολιάστε

Με τον όρο «κοινωνικό λογισμικό» (social software) γίνεται αναφορά σε σύγχρονες τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας (Information and Communication Technologies, ICT) που επιτρέπουν την κατανεμημένη (distributed) και συλλογική (collaborative)  παραγωγή γνώσης.

Το κοινωνικό λογισμικό περιλαμβάνει:

α) τα ιστολόγια  (blogs), δηλαδή συστήματα προσωπικών δημοσιεύσεων στο διαδίκτυο

β) τα wikis, συστήματα συνεργατικής διαχείρισης περιεχομένου που επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργούν και να επεξεργάζονται ηλεκτρονικές σελίδες

 social software

 γ) τα συστήματα κατανεμημένης ταξινόμησης, που επιτρέπουν σε χρήστες μιας κοινότητας να ταξινομούν το περιεχόμενο των ηλεκτρονικών σελίδων που επισκέπτονται συνδέοντάς το με ετικέτες (tags), διαθέσιμες σε όλους (π.χ. το del.icio.us).

δ) τις τροφοδοσίες RSS, συστήματα εγγραφής που ειδοποιούν το χρήστη όταν προστίθεται σε μια τοποθεσία (π.χ. blog, wiki) νέο περιεχόμενο (π.χ. ένα tag).

Η χρήση αυτού του λογισμικού στις σχολικές τάξεις για κατανεμημένη έρευνα (distributed research) προάγει τη συλλογικότητα, την υπευθυνότητα στη χρήση και αξιοποίησή του, και την ανάπτυξη δεξιοτήτων οργάνωσης και χρήσης ηλεκτρονικών δικτύων πληροφορίας. Το κοινωνικό λογισμικό εκτείνει τα χρονικά και γεωγραφικά όρια της σχολικής τάξης και τα τεχνολογικά μέσα και τους πόρους διατίθενται στους μαθητές. Είναι αξιοσημείωτος ο ταχύτατος ρυθμός χρήσης αυτού του λογισμικού από τους χρήστες σε όλο τον κόσμο.

Το κοινωνικό λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία διαφορετικών αντικειμένων, υποστηρίζοντας την εποικοδομητική παιδαγωγική, σύμφωνα με την οποία οι μαθητές ενισχύονται να αναλάβουν προσωπικά την υπόθεση της μάθησής τους.

πηγή: Mejias, U. 2006. Teaching social software with social software. Innovate 2 (5). http://www.innovateonline.info/index.php?view=article&id=260

Advertisements

Entry filed under: social software. Tags: , , , , , , .

Πώς μπορεί να ενισχυθεί ο εκπαιδευτικός στις εκπαιδευτικές εφαρμογές της τεχνολογίας; Το πρόβλημα της λογοκλοπής (plagiarism)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Οκτώβριος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 49,208 hits

Αρέσει σε %d bloggers: