Το πλαίσιο διδασκαλίας

10/08/2008 at 3:29 μμ Σχολιάστε

Στο γενικότερο πλαίσιο διδασκαλίας εντάσσονται τα διδακτικά μοντέλα, οι στρατηγικές, οι μέθοδοι και οι διδακτικές δεξιότητες. Το σχήμα δείχνει την σχέση των παραπάνω από το γενικότερο στο ειδικότερο.

Από πλαίσιο διδασκαλίας

Τα μοντέλα αντιπροσωπεύουν τον φιλοσοφικό προσανατολισμό της διδασκαλίας. και καθορίζουν την επιλογή των αντίστοιχων στρατηγικών, μεθόδων, δεξιοτήτων και δραστηριοτήτων. Σύμφωνα με τους Joyce and Weil (1986: Models of teaching, Prentice Hall Inc.) υπάρχουν τέσσερα μοντέλα: το μοντέλο επεξεργασίας της πληροφορίας (information processing), το συμπεριφοριστικό (behavioural), το μοντέλο της κοινωνικής διάδρασης (social interaction) και το προσωπικό (personal).

Οι στρατηγικές που επιλέγονται ανάλογα με το εκάστοτε μοντέλο επιδιώκουν την επίτευξη των μαθησιακών στόχων και διακρίνονται σε άμεσες (direct), έμμεσες (indirect), διαδραστικές (interactive), εμπειρικές (experiential) και ανεξάρτητες (independent).

Με τις μεθόδους ο εκπαιδευτικός διαμορφώνει το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον και εισάγει τους μαθητευόμενους στις προγραμματισμένες δραστηριότητες. Οι στρατηγικές μπορούν να μεθοδεύονται με πολλούς τρόπους.

Οι διδακτικές δεξιότητες είναι οι συγκεκριμένες τεχνικές, όπως η υποβολή ερωτήσεων, η συζήτηση θεμάτων, οι κατευθύνσεις, η ερμηνεία και η επίδειξη-παρουσίαση και ενέργειες όπως ο σχεδιασμός, η εστίαση του ενδιαφέροντος και η διαχείριση της μαθησιακής διαδικασίας.

Η αυτοαξιολόγηση στη χρήση στρατηγικών, μεθόδων και δεξιοτήτων εμπλουτίζει τις διδακτικές προσεγγίσεις και αυξάνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.

πηγή:

Saskatchewan Education. Instructional Approaches: A Framework for Professional Practice Regina, SK: Saskatchewan Education.

ηλεκτρονική διεύθυνση:

 http://www.sasked.gov.sk.ca/docs/policy/approach/instrapp03.html

Entry filed under: στρατηγικές διδασκαλίας (instructional strategies). Tags: , , , , .

Δομημένη αντιπαράθεση (Structured controversy) Απομνημόνευση (memorization)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Οκτωβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,519 hits

Αρέσει σε %d bloggers: