Συζητήσεις (debating)

10/02/2008 at 11:17 πμ Σχολιάστε

debating.jpgΠρόκειται για μέθοδο αντιπαραβολής βάσει κανόνων επιχειρημάτων δύο συγκρουόμενων ατόμων ή ομάδων που υποστηρίζουν δύο αντιτιθέμενες απόψεις πάνω στο ίδιο ζήτημα. Το ακροατήριο κρίνει την πειστικότητα των επιχειρημάτων αυτών και αποφασίζει ποιος είναι ο νικητής. Ο σκοπός τέτοιων συζητήσεων, που ενδείκνυνται σε μεγαλύτερες μαθητικές ηλικίες, είναι η ενεργή συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες προκειμένου να κατανοήσουν τόσο το περιεχόμενο του μαθήματος όσο και τις επιπτώσεις των γεγονότων που διδάσκονται, η σθεναρή και τεκμηριωμένη υποστήριξη μιας θέσης, αλλά και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αντιμετώπισης απόψεων δικών τους και άλλων. Τέτοιες στρατηγικές εξασκούν δεξιότητες προσοχής, ακρόασης, ομιλίας, κριτικής σκέψης και επιτρέπουν στους  μαθητές και στον εκπαιδευτικό να αξιολογήσουν (διαδικασία αξιολόγησης από ομότιμους – peer review) καλύτερα τα αποτελέσματα της μάθησης.

Οι διαδικαστικοί κανόνες αυτής της μεθόδου αντανακλούν τις δημοκρατικές διαδικασίες της Βουλής σε ένα δημοκρατικό καθεστώς, αν και στη σχολική τάξη μπορεί να υπάρχει μια σχετική ευελιξία. Το θέμα της συζήτησης θα πρέπει να είναι οικείο στους μαθητές. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να πείσει τους μαθητές ότι η δομημένη συζήτηση και η υποστήριξη με επιχειρήματα των αναφαινόμενων διαφορετικών θέσεων είναι ο καλύτερος τρόπος ανάδειξης του θέματος. Θα πρέπει να γνωρίσει στους μαθητές όρους όπως πρόταση, αντίκρουση επιχειρήματος και θέση (τεκμηριωμένη υποστήριξη άποψης).

Η στρατηγική της συζήτησης μπορεί να εφαρμοστεί σε περιπτώσεις ανοικτές σε αντιπαράθεση διαφορετικών απόψεων. Τα θέματα που προσφέρονται είναι άπειρα και μπορούν να βρεθούν σε όλα τα μαθήματα.

Τέτοιες συζητήσεις βοηθούν τον εκπαιδευτικό στην διαμορφωτική αξιολόγηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος (formative assessment) ή στην τελική αξιολόγηση (summative). Μπορεί να αξιολογήσει την κατανόηση από τους μαθητές του των διαδικασιών συζήτησης και την ποιότητα κριτικής σκέψης τους (ανάλυση, αιτιολόγηση, τεκμηρίωση, οργάνωση, ανασκευή και παράδοση). Για την αξιολόγηση τέτοιων συζητήσεων προσφέρονται ιδιαίτερα οι κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων (rubrics) (επίσης βλέπε εδώ).

πηγή: http://olc.spsd.sk.ca/DE/PD/instr/strats/debates/index.html

Entry filed under: στρατηγικές διδασκαλίας (instructional strategies), διαδραστική διδασκαλία (interactive instruction). Tags: , .

Διαδραστική διδασκαλία (interactive instruction) Καταιγισμός ιδεών (brainstorming)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Οκτωβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,519 hits

Αρέσει σε %d bloggers: