Τα δύο εγκεφαλικά ημισφαίρια: θεωρία διαφορετικών τρόπων σκέψης

09/09/2008 at 9:02 μμ Σχολιάστε

από τη διεύθυνση: http://www.funderstanding.com/right_left_brain.cfm

Αυτή η θεωρία υποστηρίζει ότι τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου ελέγχουν δύο διαφορετικούς τρόπους (modes) της σκέψης. Τα π[ερισσότερα άτομα δείχνουν προτίμηση για τον έναν από τους δύο, ενώ ορισμένοι είναι επιδέξιοι και στους δύο τρόπους.

Στο αριστερό ημισφαίριο η σκέψη είναι λογική, διαδοχική, ορθολογική, αναλυτική, αντικειμενική και εξετάζει τα επί μέρους. Αντίθετα, στο δεξί ημισφαίριο η σκέψη είναι τυχαία, ενορατική, ολιστική, συνθετική, υποκειμενική και συνολική.

Τα σχολεία τείνουν να προτιμούν τους τρόπους σκέψης του αριστερού ημισφαιρίου,  ενώ υποβαθμίζουν τους τρόπους σκέψης του δεξιού. Τα σχολικά θέματα που απευθύνονται στο αριστερό ημισφαίριο εστιάζουν στη λογική σκέψη, την ανάλυση και την ακρίβεια. Τα θέματα του δεξιού ημισφαιρίου, από την άλλη, εστιάζουν στην καλαισθησία, τα συναισθήματα και την δημιουργικότητα.

Τα σχολεία χρειάζεται να δίνουν το ίδιο βάρος στις τέχνες, την δημιουργικότητα και τις δεξιότητες της φαντασίας και της σύνθεσης. Οι διδάσκοντες μπορούν να αυξήσουν τις δραστηριότητες μάθησης του δεξιού ημισφαιρίου ενσωματώνοντας περισσότερα πρότυπα, μεταφορές, αναλογίες, παιχνίδι ρόλων, οπτικές παραστάσεις και κίνηση μέσα στις δραστηριότητες ανάγνωσης, αριθμητικής και ανάλυσης. Παράλληλα, χρειάζονται νέες μορφές αξιολόγησης που να επιβραβεύουν τους μαθητές με ταλέντο και δεξιότητες του δεξιού εγκεφάλου.

Entry filed under: Θεωρίες Μάθησης. Tags: , .

Πολλαπλή Νοημοσύνη (Multiple Intelligences) Κοινότητες Πρακτικής (Communities of Practice, CoPs)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Σεπτεμβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Αυγ.   Οκτ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,519 hits

Αρέσει σε %d bloggers: