Πολλαπλή Νοημοσύνη (Multiple Intelligences)

09/09/2008 at 3:39 μμ Σχολιάστε

από τη διεύθυνση: http://www.funderstanding.com/multiple_intelligence.cfm

Ο ψυχολόγος Howard Gardner, εμπνευστής της θεωρίας της Πολλαπλής Νοημοσύνης, υποστηρίζει ότι υπάρχουν τουλάχιστον επτά (7) διαφορετικοί τρόποι κατανόησης  του κόσμου. Πρόκειται για διαφορετικές «ευφυΐες», δηλαδή σύνολα δεξιοτήτων που βοηθούν τα άτομα να αντιμετωπίζουν επιτυχώς καθημερινά προβλήματα.

Κάθε «νοημοσύνη» (intelligence) διαφέρει από άλλες ανθρώπινες ικανότητες, περιλαμβάνει λειτουργίες επεξεργασίας της πληροφορίας και διαφοροποιείται από τα στάδια ανάπτυξης.

Οι επτά νοημοσύνες είναι:

  1. Προφορική- Γλωσσική (Verbal-Linguistic): η ικανότητα χρησιμοποίησης λέξεων και γλώσσας

  2. Λογικο-μαθηματική (Logical-Mathematical): η ικανότητα για επαγωγική και παραγωγική σκέψη και επιχειρηματολόγηση, όπως και η χρήση αριθμών και η αναγνώριση αφηρημένων προτύπων.

  3. Οπτικο-χωρική (Visual-Spatial): η ικανότητα οπτικής αναπαράστασης αντικειμένων και διαστάσεων του χώρου και η δημιουργία εσωτερικών εικόνων και σχεδίων.

  4. Σωματο-κιναισθητική (Body-Kinesthetic): η σοφία του σώματος και η ικανότητα ελέγχου της φυσικής κίνησης

  5. Μουσικο-ρυθμική (Musical-Rhythmic): η ικανότητα αναγνώρισης τονικών μοτίβων και ήχων και η ευαισθησία σε ρυθμούς και κτύπους.

  6. Διαπροσωπική (Interpersonal): η ικανότητα για πρόσωπο-με-πρόσωπο επικοινωνίες και σχέσεις

  7. Ενδοπροσωπική (Intrapersonal): η πνευματικές, εσωτερικής καταστάσεις της ύπαρξης, ο αυτό-διαλογισμός και η συνειδητότητα.

Το  σχολείο δίνει έμφαση στην φραστική-γλωσσική και λογικο-μαθηματική ευφυΐα. Θα πρέπει το αναλυτικό πρόγραμμα να εντάσσει και τις τέχνες, την αυτό-συνειδητότητα, την επικοινωνία και την φυσική αγωγή (υγιεινή και γυμναστική). Οι μεθόδοι διδασκαλίας θα πρέπει να απευθύνονται σε όλες τις ευφυΐες, περιλαμβανομένου του παιχνιδιού ρόλων, της μουσικής εκτέλεσης, της συνεργατικής μάθησης, του αναστοχασμού (reflection), της οπτικής αναπαράστασης (visualization) και  της εξιστόρησης. Μέθοδοι αυτοαξιολόγησης μπορούν να βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τις ευφυΐες τους.

Entry filed under: Θεωρίες Μάθησης. Tags: , , .

Μαθησιακά στυλ (Learning Styles) Τα δύο εγκεφαλικά ημισφαίρια: θεωρία διαφορετικών τρόπων σκέψης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Σεπτεμβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Αυγ.   Οκτ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,401 hits

Αρέσει σε %d bloggers: