Νευροεπιστήμη (Neuroscience)

09/07/2008 at 10:53 πμ Σχολιάστε

από τη διεύθυνση: http://funderstanding.com/neuroscience.cfm

Πρόκειται για τη μελέτη του ανθρώπινου νευρικού συστήματος, του εγκεφάλου και της βιολογικής βάσης της συνείδησης, της αντίληψης, της μνήμης και της μάθησης. Ο εγκέφαλος θεωρείται το φυσικό θεμέλιο της ανθρώπινης διαδικασίας μάθησης. Η Νευροεπιστήμη επιχειρεί να συνδέσει τις γνωστικές λειτουργίες με τις φυσικές διαδικασίες του ανθρώπινου οργανισμού.

Σύμφωνα με την θεωρία αυτή, ο εγκέφαλος έχει τριαδική δομή. Περιέχει τον κατώτερο εγκέφαλο (ερπετοειδή, reptilian), που ελέγχει βασικές αισθησιοκινητικές λειτουργίες, τον θηλαστικό (mammalian) εγκέφαλο που ελέγχει τα συναισθήματα, τη μνήμη και τους βιορυθμούς, και τον νεοφλοιό (neocortex) ή σκεπτόμενο εγκέφαλο που ελέγχει τις γνωστικές λειτουργίες (cognition), τη λογική, τη γλώσσα και την υψηλή νοημοσύνη. Η δομή των συνδέσεων των νευρώνων του εγκεφάλου είναι χαλαρή, ευέλικτη, μεμβρανώδης, επικαλυπτόμενη και πλεονάζουσα. Είναι αδύνατο για ένα τέτοιο σύστημα να λειτουργήσει σαν ένα γραμμικής ή παράλληλης επεξεργασίας υπολογιστή. Γι’ αυτό, ο εγκέφαλος περιγράφεται καλύτερα σαν ένα αυτό-οργανωμένο σύστημα. Επιπλέον η καθημερινή χρήση, η νοητική συγκέντρωση και η προσπάθεια αλλάζουν τον τρόπο οργάνωσης και τη φυσική δομή του εγκεφάλου. Τα νευρικά μας κύτταρα (νευρώνες) συνδέονται με διακλαδώσεις που ονομάζονται δενδρίτες. Υπάρχουν περίπου 10 δισεκατομμύρια νευρώνες στον εγκέφαλο και περίπου 1.000 τρισεκατομμύρια συνδέσεις. Οι δυνατοί συνδυασμοί των συνδέσεων είναι περίπου 10 στην εκατομμυριοστή δύναμη. Καθώς χρησιμοποιούμε τον εγκέφαλο, ενισχύουμε συγκεκριμένα πρότυπα συνδέσεων, καθιστώντας κάθε σύνδεση ευκολότερη για να δημιουργηθεί την επόμενη φορά. Με τον τρόπο αυτό αναπτύσσεται η μνήμη.

Με βάση αυτή τη θεωρία, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να οργανώνουν την διδακτέα ύλη τους γύρω από πραγματικές εμπειρίες και να εστιάζουν στην διδασκαλία που προωθεί περίπλοκη σκέψη και την ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Advertisements

Entry filed under: Θεωρίες Μάθησης. Tags: , , , , .

Αναπτυξιακή θεωρία του Piaget (Developmental Theory) Μάθηση βασισμένη στον εγκέφαλο (brain-based learning)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Σεπτεμβρίου 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ.   Οκτ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 50,495 hits

Αρέσει σε %d bloggers: