Εικονικοί κόσμοι ως εργαλεία μάθησης

08/15/2008 at 2:28 μμ Σχολιάστε

από το άρθρο: Cross Jay, O’Driscoll Tony, Trondsen Eilif (2007): Another Life: Virtual Worlds as Tools for Learning, eLearn Volume 2007 , Issue 3 (March 2007),

διαθέσιμο στη διεύθυνση: http://www.elearnmag.org/subpage.cfm?section=articles&article=44-1

Οι εικονικοί κόσμοι (virtual worlds) μπορούν να προσφέρουν σε εφαρμογές και πεδία που δεν μπορεί η παραδοσιακή διδασκαλία. Για παράδειγμα, οι μαθητευόμενοι μπορούν να διατηρούν την αίσθηση της προσωπική τους ταυτότητας μέσω μιας εικονικής αντιπροσώπευσης (avatar), που μπορεί να έχει αυξημένες λειτουργίες δράσης (π.χ. μπορεί να τηλεμεταφέρεται ή να πετάει, να περπατάει στον πυθμένα της θάλασσας ή μέσα σε ένα ηφαίστειο). Με  τον τρόπο αυτό υπερνικιέται η απόσταση και η αίσθηση του χρόνου. Το περιβάλλον των εικονικών κόσμων είναι συνεχές (persistent) και διατηρείται και όταν ο χρήστης κλείνει τον υπολογιστή του. Έτσι, όταν επανασυνδεθεί, μπορεί να βρει αλλαγές στο περιβάλλον που δεν έχει προκαλέσει ο ίδιος.

Επιπλέον, οι εικονικοί κόσμοι ενισχύουν τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης των εικονικών χαρακτήρων (avatars), που μπορούν να συναντιούνται σε πραγματικό χρόνο από όλα τα μέρη της γης, να συζητούν και να συνεργάζονται, να οργανώνουν και να παίζουν παιχνίδια, να σχηματίζουν ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα. Εικονικοί κόσμοι, όπως το Second Life, γίνονται χώροι ομαδικής δημιουργίας από έμπειρους και άπειρους χρήστες. Οι επισκέπτες τους εμπλουτίζουν τις εμπειρίες τους χάρη στην ενισχυμένη πραγματικότητα (augmented reality) που προσφέρουν (π.χ. κάποιος με κινητικές δυσκολίες μπορεί να περπατήσει ή και να πετάξει ακόμα).

Το μέλλον των εικονικών κόσμων επιφυλλάσει περισσότερη εκφραστικότητα των avatars, υψηλότερη ανάλυση γραφικών και πλουσιότερους τρόπους αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας. Αναφορικά με τη μάθηση, μπορούν να αναδειχθούν σε ισχυρά περιβάλλοντα μάθησης, προσφέροντας δυνατότητες και αυξημένα κίνητρα για πρακτική εξάσκηση, για επανάληψη και πειραματισμό, για εμπλουτισμό των εμπειριών, για εξάσκηση της παρατήρησης.

Entry filed under: εικονικοί κόσμοι (Virtual Worlds). Tags: , , , , .

RSS Feeds – Εκπαιδευτικές εφαρμογές Επιστημονική εκπαίδευση σε εικονικούς κόσμους

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Αυγούστου 2008
Δ T Τ T Π S S
    Σεπτ. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,516 hits

Αρέσει σε %d bloggers: