Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη μάθηση

08/13/2008 at 11:28 μμ Σχολιάστε

από το έγγραφο: JISC (Joint Information Systems Committee) (2004) Effective practice with e-learning: A good practice guide in designing for learning

διαθέσιμο στη διεύθυνση: http://www.jisc.ac.uk/uploaded_documents/ACF5D0.pdf

Πώς σχεδιάζει τη διδασκαλία του ένας διδάσκων; Λαμβάνει υπόψη του το μαθησιακό αντικείμενο, τους μαθητευόμενους αλλά και την ουσία του μαθήματος; 

Το συγκεκριμένο έγγραφο παρουσιάζει τρεις διαφορετικές προοπτικές για το σχεδιασμό της διδασκαλίας. Η υιοθέτηση της καθεμιάς γίνεται ανάλογα με την κατάρτιση του διδάσκοντος, τις συζητήσεις με συναδέλφους και την ειδική γνώση που διαθέτει.

Προοπτική

Υποθέσεις

Αντίστοιχη παιδαγωγική

Συσχετιστική προοπτική

Μάθηση ως απόκτηση ικανότητας

Οι μαθητευόμενοι αποκτούν γνώση χτίζοντας συνδέσεις ανάμεσα σε διαφορετικές έννοιες.

 

Αποκτούν δεξιότητες με προοδευτικά σύνθετες ενέργειες από συστατικές δεξιότητες (component skills)

_εστίαση στις ικανότητες

_ρουτίνες οργανωμένων δραστηριοτήτων

_προοδευτική δυσκολία

_καθαροί στόχοι και ανατροφοδότηση
_εξατομικευμένοι τρόποι που ταιριάζουν στην προηγούμενη απόδοση του ατόμου

κονστρουκτιβιστική προοπτική (εστίαση στο άτομο)

Μάθηση ως επίτευξη κατανόησης

Οι μαθητευόμενοι ενεργά κατασκευάζουν νέες ιδέες χτίζοντας και εξετάζοντας υποθέσεις

_διαδραστικά περιβάλλοντα για την κατασκευή γνώσης

_δραστηριότητες που ενθαρρύνουν πειραματισμό και ανακάλυψη αρχών

_υποστήριξη για αναστοχασμό και αξιολόγηση

κονστρουκτιβιστική προοπτική (εστίαση στην κοινωνία)

Μάθηση ως επίτευξη κατανόησης

Οι μαθητευόμενοι ενεργά κατασκευάζουν νέες ιδέες μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων και/ή διαλόγου

_διαδραστικά περιβάλλοντα για κατασκευή γνώσης

_δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών ή έκφρασης

_υποστήριξη για αναστοχασμό, κριτική ομοτίμων (peer review) και αξιολόγηση

Εγκαθιδρυμένη προοπτική (situated perspective)

Μάθηση ως κοινωνική πρακτική

Οι μαθητευόμενοι αναπτύσσουν την ταυτότητά τους μέσω συμμετοχής σε συγκεκριμένες κοινότητες και πρακτικές

_συμμετοχή σε κοινωνικές πρακτικές έρευνας και μάθησης

_υποστήριξη για ανάπτυξη μαθησιακών δεξιοτήτων

_διάλογος για τη διευκόλυνση μαθησιακών σχέσεων

Entry filed under: Θεωρίες Μάθησης. Tags: .

Θεωρίες Μάθησης RSS Feeds – Εκπαιδευτικές εφαρμογές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Αυγούστου 2008
Δ T Τ T Π S S
    Σεπτ. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Tag Cloud

avatar blog blog promotion business communities of practice computer games del.icio.us digg digital natives e-Learning Eduserv Facebook learning LMS machinima MySpace Net Generation reflection role playing Second Life social bookmarking social media StumbleUpon tags teacher professional development tips Twitter video games virtual world virtual worlds Whyville wikis Α' Γυμνασίου Α' λυκείου Αντιγόνη Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Θεωρίες Μάθησης Θουκυδίδης Ιστορία Ιστορία Α Λυκείου Ξενοφών Οδύσσεια α επεισόδιο αρχαία αρχαία ελληνικά γ επεισόδιο διαδίκτυο διαδικτυακό κουίζ διαδραστικός χάρτης διδασκαλία δραστηριότητες εικονικοί κόσμοι εικονικός κόσμος εκπαίδευση εκπαιδευτικές χρήσεις εκπαιδευτική χρήση επαγγελματική ανάπτυξη επιμόρφωση εκπαιδευτικών επιχειρηματικότητα ηλεκτρονικά παιχνίδια κοινότητες πρακτικής κουίζ παιχνίδι ρόλων πλεονεκτήματα προγράμματα προσομοίωση προώθηση blog πρόλογος συμβουλές συστήματα διαχείρισης μάθησης σχολείο τεστ φύλλα εργασίας φύλλο εργασίας

Feeds

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 3 ακόμα followers

Blog Stats

  • 46,401 hits

Αρέσει σε %d bloggers: